Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2012 21:00 - Едно нещо в математика, за което на никой не му пука .
Автор: antidaskalo Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7674 Коментари: 32 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Ставам експерт в правенето на нищо в училище. Имам чувство, че даскало просто иска да ни задържи на едно място и да не правим нищо. Не разбирам какъв смисъла да сме затворени в стаите  и да не сме полезни на никого.
     Особено по това време, месеците април и май, когато се събират най- безмислените  уроци от цялата година по всички предмети. Тази утайка от знания цели да ни задържи в училище до класните и в крайна сметка да ни загуби времето.
    Докато стоя и търся удобни начини за спане на чина разбирам колко безмислени неща учим. 
    Предмета днес е МАТЕМАТИКА .
Приемах математика за смислена докато се появи стереометрията. Нещо съвсем различно и отвеяно от това, което сме учили досега. Стереометрията не се използва в нито в матурите, нито в повечето изпити за ВУЗ-ове (освен доколкото знам ако кандидатстваш архитектура). Но след като никой от класа ми няма да става архитект е напълно безмислена. Отделно понеже е съвсем различно от това, което сме учили досега стереометрията има голям шанс да ти смъкне годишната оценка по математика. Но както и да е часовете прекарани в стереометрия стоя по този начин: Задача,ученици,идеи и решение на задачата  далече от идеите на учениците.
    Ако махне тази част от материала ще ни се освободят 6 месеца, в които можем да упражняваме наистина полезните матуритетни задачи. Или пък може да започнем работа.Каквото и да правим различно от стереометрия ще е добре. 
 Днес Математика утре друго. Това му е хубавото на училище има какво да махнеш, да промениш към по добро или просто да напуснеш и да станеш общак. 
image



Гласувай:
4



Следващ постинг

1. blueskies - hahahaha :))))
27.04.2012 21:23
това ми прилича на фигурките, които едно време рисувах да си запомня хореографията на комплекса по аеробика :)))) и твойте фигурки заформят супер танец :))))
цитирай
2. antidaskalo - :D
27.04.2012 21:55
Супер танц, който го виждаш,можеш да го пипнеш , но трябва да го докажеш, че съществува, поне в даскало.
цитирай
3. blueskies - само ей това последното
27.04.2012 22:08
ще да са много бързи движения :))))
цитирай
4. анонимен - Не съм съгласна,
28.04.2012 15:24
че стереометрията е излишна за изучаване. Тя създава умения за пространствено мислене, необходими за много професии. Да не говорим, че в много от инженерните науки се учи дескриптивна геометрия, която без стереометрията трудно може да бъде усвоена. И накрая, по-добре да научиш нещо излишно, отколкото да не научиш нещо полезно.
цитирай
5. blueskies - това са ученици, а не студенти първи курс!
28.04.2012 16:36
до анонимната госпожо - в училище се учат толкова ненужни работи! никой не е длъжен да зубри изкелиферчени приумици на напористи докторанти или изкилиферчени доценти от н-ския университет! някои от публикациите трудно бих прочела сега от висотата на натрупаното познание в университета :))))завършила съм училище през 96та. акцента беше върху литературата. по време на ученето си изчетох и научих толкова литературни аналици. когато същата година ме приеха в университета езика на професорите беше същия като от литературните анализи. :))) и какво излиза - влизаш в университет, а вече знаеш част от нещата които се учат първи курс :))))
цитирай
6. becksss - blueskies
28.04.2012 17:35
"изкелиферчени приумици", "изкилиферчени доценти", "някои от публикациите трудно бих прочела сега от висотата на натрупаното познание в университета" - личи Ви отвсякъде, че сте изчела доста литературни аналиЦи в университета.
цитирай
7. antidaskalo - Всеки е прав за себе си.
28.04.2012 17:56
Ако обичате не се заяждайте.
Самата идея да критикувам изучаването на стереометрия във всички училища е, че има специализирани строителни техникуми, където основната цел е да се развиват точно тези умения за "пространствено мислене". В моето училище обаче шансът някой от завършилите ученици да се занимава примерно с архитектура клони към нула, но всеки от нас е с ниво на математика (изключвам стереометрията) доста по високо от това в строителен техникум примерно.
цитирай
8. анонимен - До госпожа №5
28.04.2012 17:59
Уважаема госпожо, виждам, че застъпвате модерното становище, че колкото по-малко учат децата и по-малко знаят, толкова по-добре. Питам се само за КОГО! А като гледам Вашия правопис, не личи да сте завършили с акцент върху литературата. Май сте отсъствали от часовете по граматика.
цитирай
9. becksss - Ванка,
28.04.2012 18:44
като ти гледам ника (антидаскало) и правописа, ми се струва, че и ти от доста часове си отсъствал май. Вярно ли е?
цитирай
10. blueskies - "изкелиферчени приумици...
28.04.2012 19:00
becksss написа:
"изкелиферчени приумици", "изкилиферчени доценти", "някои от публикациите трудно бих прочела сега от висотата на натрупаното познание в университета" - личи Ви отвсякъде, че сте изчела доста литературни аналиЦи в университета.

похвални са оценките ти за познанията ми :))) препоръчвам ви “Еротизма на институциите в разказа “Дядо Йоцо гледа” на Валери Стефанов :))))) шок, ужас и потрес :)))) това разбира се е смешния пример за анализи :)))) сериозният и стойностен който бих препоръчала на antidaskalo е критиката на Кръстьо Куюмджев за "Тютюн" на Димитър Димов :)))
цитирай
11. blueskies - до анонимната "даскалица"
28.04.2012 19:21
госпожо не ми се вмествате в дискурса на разговора за образованието в дигиталната ера. пренадлежите към оная схоластична общност, която се е вкопчила в установеното статукво на онова индустриално общество, което отдавна отмина. бих ви задала простия въпрос - има ли сблъсък между "Ерата Гутенберг" и дигиталната култура на информационното общество?
цитирай
12. becksss - blueskies
28.04.2012 19:30
"дискурса на разговора", "оная схоластична общност, която се е вкопчила в установеното статукво", "дигиталната култура на информационното общество" - ееех, друго си е академичното образование, придобито в университета. :))))
цитирай
13. blueskies - и не само :)))
28.04.2012 19:45
becksss написа:
"дискурса на разговора", "оная схоластична общност, която се е вкопчила в установеното статукво", "дигиталната култура на информационното общество" - ееех, друго си е академичното образование, придобито в университета. :))))

това се придобива с четене и писане :))) силно съм изкушена :))))
http://blues.blog.bg/politika/2010/02/28/razvitie-na-publichnata-komunikaciia-chrez-mediinite-sistemi.501838
http://blues.blog.bg/politika/2012/04/28/socialnite-institucii.946995
цитирай
14. becksss - blueskies
28.04.2012 20:03
Не разбрах от какво си изкушена. Въпросните линкове ме препратиха към доста дълги и скучни постинги. Ако под "информационно общество" имаш предвид тукашните "информационни създания", ми се струва, че леко си объркАла рейса. Тук има само зле информирани идиоти.
цитирай
15. анонимен - Както във всяка теза, има положителни и отрицателни страни
28.04.2012 20:05
Имам инженерно и икономическо образование. Прибавете и забежките в литературата. На тази база съм отчаян от нивото на завършващите виШе образование и доволен, че скоро няма да имам конкуренция в в моята сфура на дейност.
А по темата. Да съгласен съм, че сегашната система на образование е схоластична и не дава на учениците онези знания, които им трябват. Темата е дълга.
Но в областта на математиката, можем да дискутираме до утре сутринта. Светът се математизира и който отрича това, греши.
Ще попитам автора на статията, би ли работил с човек, който прави правописни грешки в кореспонденцията си?
И сега още нещо. Просто питам автора отново. Как ще нареди товар в камион, кола или гардероб ефективно, без минимум познания по стереометрия.
цитирай
16. becksss - katana
28.04.2012 20:12
Грешиш. Образованието не е "виШе", а "виШу". :))) Всички се натискат да учат вишу в България.
Що се отнася до автора на темата - по добре не се занимавай. Най-вероятно е още ученик в някое "даскало" с претенции по-нататък и той да запише някъде вишу.
цитирай
17. анонимен - :-)))) ВиШУ ли? Аз ще спомена /без да се хваля/, че прилагаме нов метод в
28.04.2012 20:42
becksss написа:
Грешиш. Образованието не е "виШе", а "виШу". :))) Всички се натискат да учат вишу в България.
Що се отнася до автора на темата - по добре не се занимавай. Най-вероятно е още ученик в някое "даскало" с претенции по-нататък и той да запише някъде вишу.

обучението по математика. Та имаме представа за нивото им. Не само по математика. Все пак, хлапетата не са виновни за това. Системата и учителите са виновни.
цитирай
18. blueskies - амиииии просто курсови от втората ми магистратура :))))
28.04.2012 21:12
becksss написа:
Не разбрах от какво си изкушена. Въпросните линкове ме препратиха към доста дълги и скучни постинги. Ако под "информационно общество" имаш предвид тукашните "информационни създания", ми се струва, че леко си объркАла рейса. Тук има само зле информирани идиоти.

:))))
а иначе исках да покажа на г-жата анонимна "даскалица" че май не е в крак с времето :))))
цитирай
19. анонимен - Анонимна даскалица
28.04.2012 22:05
Бог да пази България от неграмотните “магистри“ с две и повече магистратури.
цитирай
20. blueskies - почнахме от едни смешни картинки :)))
28.04.2012 22:14
които се предполага, че са математика :)))) аз пък разпознах човечетата от комплекс аеробика :)))) ама всъщност си е чиста хореография :))))
цитирай
21. анонимен - Ама пък нищо не разбирам от аеробика и хореография
29.04.2012 00:20
blueskies написа:
които се предполага, че са математика :)))) аз пък разпознах човечетата от комплекс аеробика :)))) ама всъщност си е чиста хореография :))))

Но от граждански общества разбирам. Както и от финансирането им. :-))))
И понеже страдаме от колосална липса на граждани, остават едни финансирани общества. Които правят щуротии. Покрай т.н. Еколози, кучепазители и какви ли не загрижени за какво ли не групи, обмислям да организирам едно гражданско сдружение за защита на най-онеправданите живинки на света.
Но няма да кажа, че ще ми вземете идеята. :-))))
цитирай
22. blueskies - aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
29.04.2012 13:00
оставете момчето намира!
цитирай
23. анонимен - Няма!
29.04.2012 16:16
blueskies написа:
оставете момчето намира!

цитирай
24. antidaskalo - Здравейте
29.04.2012 20:38
Благодаря на blueskies за разбирането. Все пак се радвам, че katana ни върна в дискусията. Нищо, че е против моите разбирания, оценявам неговото мнение.Но се забелязва нещо в коментара му "На тази база съм отчаян от нивото на завършващите виШе образование и доволен, че скоро няма да имам конкуренция". Според мен това е проблема в изучаването на излишни неща. Завършващите висше образование не са адекватно подготвени, защото се занимават със странични неща, които не са от полза. Но примерно за един ще е важно да изучава стереометрия примерно, за друг не. За втория обаче може да е нужно да изучава дебати за да стане политик, но няма да има време да прави това,защото го занимават със странични неща, и ще стане един от нашите политици в момента.
цитирай
25. panazea - Здравей !
30.04.2012 15:15
В училище се учат много излишни неща , които ни запълват паметта с глупости . В същото време не можем да обърнем внимание на съществените неща .
Чест ти прави , че рано си разбрал уловката .
Все пак , ако се замислиш , те искат да присъстваш в училище телом , но не могат да те задължат да присъстваш и духом . Т.е. ти си свободен да бродиш из Вселената и да се удивляваш на красотата и съвършенството й. Познанието , което носиш в теб , ще те ръководи , какво да четеш и какво да отбягваш . И НИКОЙ не може да спре възхода ти. Когато отдадеш своето време и усилия на твоето предопределение , ще успееш въпреки всичко . Така се изявява ЧОВЕК ! Да стане човек , въпреки наложените му ограничения и бариери. При преодоляването на пречките ще се изградиш като личност и няма да се спираш пред никакви прегради. Ще калиш волята си .
Училището е последствие от политическата конюнктура и отразява желанието на властниците да запазят статуквото. Твоето АЗ ще бъде коректив на всичко видено и чуто , и преминало през призмата на твоето възприятие за света ще попълва твоя опит . Отрицателният резултат е също резултат .Поне ще знаеш какво НЕ бива да правиш ! Щом вече си задаваш тези въпроси , това значи че се изтръгваш от Матрицата и не искаш да те моделират по техен образ .
Бъди какъвто си ! Ще успееш !
Панацея
цитирай
26. antidaskalo - Поздрави panazea
30.04.2012 19:26
Благодаря за мотивиращия коментар. Наистина политиката иска да запази статуквото, но опита да запазиш светът такъв какъвто е ще свърши с провал, защото такъв опит не е живот в реалността. И това е грешката на политика, ако не е живееш в реалността, шансът да загубиш статуквото е много голям. Съгласявам се с това да се бориш и напредваш с реалността, но не и да стоиш статичен. Иначе мнението ти за свободната същност на човека ми е много познато. Често се случва да се възпротивя срещу някой безсмислен ред в училище и цял месец да говоря с учители, директори и психолози затова. Много е забавно как се опитват да ти промият мозъка и то не защото го искат, а защото техният мозък е промит и смятат, че го искат.
цитирай
27. анонимен - Здрасти, наново. Не си забелязал иронията ми, но нищо
30.04.2012 20:37
antidaskalo написа:
Благодаря на blueskies за разбирането. Все пак се радвам, че katana ни върна в дискусията. Нищо, че е против моите разбирания, оценявам неговото мнение.Но се забелязва нещо в коментара му "На тази база съм отчаян от нивото на завършващите виШе образование и доволен, че скоро няма да имам конкуренция". Според мен това е проблема в изучаването на излишни неща. Завършващите висше образование не са адекватно подготвени, защото се занимават със странични неща, които не са от полза. Но примерно за един ще е важно да изучава стереометрия примерно, за друг не. За втория обаче може да е нужно да изучава дебати за да стане политик, но няма да има време да прави това,защото го занимават със странични неща, и ще стане един от нашите политици в момента.

Цялата система на образование трябва да бъде променена радикално. Дори и да доведе до безработица сред учителите. И обратното. Не е задължително да завършиш всяка степен на образование след задължителната. Това, че си плащаш, не е критерий, че трябва да имаш и диплома.
И съм съгласен с тебе, че учебните програми трябва да се опростят и осъвременят. За незнаещите други неща политици, не съм съгласен. Точно те трябва да знаят много неща. Дори и агрономство и .... :-)))) стереометрия.
цитирай
28. goran - Иване, за жалост математиката наистина се преподава калпаво - без да се показват практическите ползи от нея
30.04.2012 20:59
Но, от личен опит, мога да те уверя, че математиката е всичко друго, но не и безсмислена!

Абсолютно всичко в математиката има огромен смисъл, но за жалост наистина не се преподава както трябва.
цитирай
29. antidaskalo - Здравейте
01.05.2012 09:12
Katana съгласен съм с това, че политиците трябва да знаят много. Все пак не може да си примерно министър на финансите и да нямаш икономическо образование и разбиране за движението на парите. Иначе goran и за мен математиката също е изключително важна, но просто не се отделя достатъчно време за практическата част.За учениците тя е в голяма степен начина, по който ще си броим милионите.Но тя не ни показва как да ги спечелим тези милиони. За две много важни области в модерния ни свят, лихви и статистика, са отделени по един час в цялата учебна програма.
цитирай
30. panazea - Разговарял си с учители и психолози . Защо нямам намерение никого да убеждавам? Даже и не разговарям!
01.05.2012 09:51
Има два вида хора : едните никога НЯМА да те разберат и затова не разговарям с тях , другите те разбират без думи и затова НЕ е необходимо да се говори. :))))
цитирай
31. goran - Иване, по-добре милионите да ти избягат! - Говоря напълно сериозно!
01.05.2012 10:49
Иначе за лихвите и статистиката си напълно прав, но и от стереометрията има полза - ако решиш да ставаш строител или инж., а не милионер ;)
цитирай
32. antidaskalo - Иване ме кефи
01.05.2012 17:23
Съгласен съм goran, че от стереометрията има полза, ако искаш да станеш строител или инженер. Все пак не искам този, който ми проектира къщата да я обърка и тя да се събори върху мен. Иначе поздрави на panazea за философския коментар. Прилича на част от книгата "Дао - Трите съкровища" - не,че съм я прочел цялата.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: antidaskalo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 77696
Постинги: 19
Коментари: 117
Гласове: 29
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930