Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05.2012 21:00 - Лесния път или правилния
Автор: antidaskalo Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2760 Коментари: 7 Гласове:
-2



    Днес се бях загрижил за бъдещето си. Бях си харесал университет, но исках  да проверя и други възможности. Започнах да разглеждам различни университети в България и чужбина.  По принцип винаги съм искал да уча в България, чисто и просто за да съм сред своите приятели, но като погледнах изисквания за чуждите университети и тези за нашите бях готов да премисля решението си. 
   
   И разглеждам университети в Германия. Приемат с диплома и сертификат по английски или немски език, но аз гледах главно да е с английски.
   
    За мен това ще  е нищо работа. Дипломата се очаква да е 6, а сертификата предвид учения английски досега - лесно взет .  
   
    Образованието ти е безплатно и ти трябват около 400 евро да живееш. Учиш три години като третата е практика . Дотук с рекламата на моята специалност и образованието в Германия. Следва България.
   
   Тук няма нищо подобно. Учиш минимум четири  години, от които половината време си на студентски партита. Нямаш достатъчно практика и не получаваш качествено образование.
   
   Така е при по- смотаните български университети. Иначе ако отидеш в качествен, разходите ти да живееш и да учиш може да стигнат тези в Германия. Само, че разликата е, че в Германия имаш повече възможности и  няма да ти загубят една от младежките години, в които си най- работоспособен. 
   
  Това са нашите нещастни университети. И предвид начина на кандидатстване  за някои специалности ти е много по- лесно да влезеш в чужбина отколкото в България. Чужбина става лесният път, а хората винаги се движат по един такъв . Но въпросът е дали да останеш да  учиш в България е правилният път?
   
 
  image



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. goran - По-полезно е да възстановим и поправим нашите универистети
15.05.2012 08:57
Место все да се заблуждаваме, че чуждото е по-хубаво!

Не само билките, но и интелекта виреят най-добре там от където са родом ;)

Човек тежи най-много на родното си място :)
цитирай
2. antidaskalo - Съгласен съм goran. Но кога ще се ...
15.05.2012 19:58
Съгласен съм goran. Но кога ще се стане след като в чужбина са стъпили на Луната и гонят Марс, а ние тепърва се целим в Луната.
цитирай
3. goran - "Не питай какво е направила родината за теб, а какво ти си направил за родината си!"
16.05.2012 17:49
Думите са на Кенеди :)
цитирай
4. antidaskalo - Кенеди се е трудил за родината си и ...
16.05.2012 21:15
Кенеди се е трудил за родината си и знаем как някой от родината му е отвърнал.
цитирай
5. goran - Смърта на Кенеди е савсем друга тема
16.05.2012 22:00
Аз говоря за живота, приноса и творящото в човека :)
цитирай
6. antidaskalo - Но желаеш ли да си на място, където ...
18.05.2012 19:27
Но желаеш ли да си на място, където животът ти е застрашен от своеволия на мутри и да имаш принос за нещо и никой да не оцени това. Поне ще ти остане творчеството нали все пак Камю е казал, че творчеството е изхода от абсурда на живота ( не точно това, но се подразбира същото).
цитирай
7. panazea - Правилният път
20.05.2012 21:26
ще го разбереш със сърцето си !
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: antidaskalo
Категория: Лични дневници
Прочетен: 77489
Постинги: 19
Коментари: 117
Гласове: 29
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031